poniedziałek, 29 października 2012

Kursik - chusteczka

 taka jaką najbardziej lubię. Zrobiłam ją z motka  Forban Interfox kolor 016 na drutach nr 7. 
Potrzeba ok. 200m włóczki.  Można ją zrobić z każdej innej włóczki ale radzę użyć druty nr 7. Zaczynamy od dolnej najwęższej części.  Robiona jest najprostszym ażurem,  który pokazywałam już  tu.

Nabieramy nieparzystą liczbę oczek,  tu jest 25.
Przerabiamy same prawe oczka pięć rzędów, pamiętamy o oczkach brzegowych.
6 rząd przerabiamy tak jak pokazałam na zdjęciu powyżej.
7 rząd,  tak jak widać na zdjęciu powyżej, pamiętamy o oczku brzegowym i 3 prawych oczkach  na brzegach, w środku - same lewe oczka.

8 rząd - same prawe oczka i pamiętamy o brzegowych.
9 rząd - przerabiamy tak jak 7 rząd.
10 rząd przerabiamy zgodnie z zasada przedstawioną dla rzędu 6.
Dalej przerabiamy zgodnie z zasadą przedstawioną dla rzędów od 6 do 10.
U góry mam ok. 80 oczek i 30 rzędów dziurek.
Zakańczamy tak jak zaczynaliśmy.

Bardzo luźno zamykamy oczka bo ta część chusteczki musi być  plastyczna.
 Dlaczego taki kształt- po noszeniu  szarej chusteczki    stwierdziłam, że ten dolny róg jest zbyteczny. Dzięki temu chusteczka ma cztery rogi.



4 komentarze:

  1. Chciałam zrobić sobie komin w marynarskim stylu, ale jednak zrobię chustkę :) Dziękuję za inspirację i opis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię do ciebie zaglądać : ) Podrzucam ci pewien pomysł znaleziony dzisiaj, fajne uzupełnienie swetra albo kurtki http://en.dawanda.com/product/8241698-Kapuzenschal---gorro-bufanda . Pozdrawiam jesiennie *_* Inka

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciulowa ta chusta.

    OdpowiedzUsuń
  4. BEZNADZIEJNA TA CHUSTKA, JAKBY DLA POCZATKUJACYCH.

    OdpowiedzUsuń