piątek, 30 grudnia 2011

Kursik - spódnica czyli co najłatwiej zrobić na okrągłych drutach


Robimy z trzech, połączonych w jedną, cienkich nitek Nabieramy na okrągłe druty nr 7 - 100 oczek - rozmiar 36, 38. Każdy kolejny rozmiar to + 10 oczek.
Jak zrobić początek czyli dół zobaczycie tu.
Jak długa ma być spódnica - decydujecie sami.  Ta ma około 100 rzędów nie licząc plisy na dole i wykończenia góry. Sięga przed kolana.  Robiąc na około same prawe oczka nic nie dodajecie ani nie odejmujecie.

     Tu lewa strona spódnicy.
Zmieniamy druty na nr 3 i przerabiamy około 8 rzędów, dziewiąty rząd przerabiamy na lewo - dzięki temu otrzymamy zgięcie dzianiny, które jest potrzebne przy wykończeniu góry spódnicy. Następnie przerabiamy ponownie na prawo 8 oczek.  
Robótki nie zakańczamy, zginamy i przyszywamy wykorzystując wełnę którą robiliśmy i niezakończone oczka. Zostawiamy kawałek niezszyty, aby wprowadzić agrafką gumę.  
Tą spódnicę robiła Danusia. Podobną zrobiła rok temu i zapragnęła zrobić nową ponieważ stara okazała się jej ulubioną. Danusia nie jest mistrzynią w dzierganiu ale dała radę. Pewnie, że pomogłam jej trochę przy wykończeniu góry, ale większość zrobiła sama. Teraz musi tylko odciąć zbędny kawałek gumy i ładnie zszyć.

14 komentarzy:

  1. Dorota, a jak zrobić sweter na okrągło ? Spódnica ekstra, na pewno skorzystam :)Z jakiej włóczki byłaby najfajniejsza ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak prosta, że może się skuszę. Wielkie dzięki :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaką długość linki powinny mieć druty do robienia spódnicy. Jestem początkująca, a bardzo mi się ta Twoja spódnica podoba. Pozdrawiam.Aneta

    OdpowiedzUsuń
  4. W najbliższym czasie nie przewiduję kursu zrobienia swetra. Wełna - 3 cienkie nitki razem lub dwie razem nieco grubsze lub jedna nitka wełny grubej,długość drutów z żyłką 80cm, Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Planuję zrobić małą spódnisię dla 1,5 rocznej córeczki, więc Twój kursik spadł mi z nieba.
    Boję się tylko jednej rzeczy. Nigdy nie robiłam na drutach z żyłką "na okrągło". Na 5 drutkach skarpetkowych - luz, ale na okrągło z żyłką...? Czy ta żyłka nie będzie mi przeszkadzać...?
    No ale czas spróbować :)
    Dorotko, mam ogromny sentyment do Ciebie i Twojego bloga. Często kursuję Gdańsk-Poznań. Bydgoszcz mam po drodze. Jednym z moich marzeń jest poznanie Cię live. Mam nadzieję, że kiedyś się ono spełni :) Do zobaczenia!
    I przy okazji - wszelkiego powodzenia w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakiś czas temu bardzo zainspirowało mnie robienie na okrągło. Jednak chwilę ten pomysł musiał się uleżeć. Dorotka była tak dobra, że zrobiła na moją prośbę kursik ściągacza. Jeszcze raz dziękuję! Aż mi głupio, bo okazało się to tak proste w praktyce ;)
    Wczoraj zaczęłam swój pierwszy sweter na okrągło. Przybywa aż miło. Dużo szybciej niż na zwykłych drutach, no i nie trzeba będzie zszywać!
    Mam niestety stare druty, jeden lekko zadziera nitkę (więc z niego idą oczka na prawo, zsuwam po tej nierówności) - jak będę w jakiejś pasmanterii to na pewno rozejrzę się za drutami z żyłką. Rękawy zrobię na drutach skarpetkowych (są minimalnie cieńsze, ale to chyba nie będzie miało znaczenia).
    Martwi mnie tylko, czy wystarczy mi włóczki, najwyżej zrobię krótkie rękawy, bo sweter ma być długi, raczej taka sukienka czy tunika...

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak mi się jeszcze przypomniało... Jak zaczęłam, to mi bardzo ciężko oczka "szły" po drutach. Po zrobieniu kilkunastu rzędów zrobiło się zdecydowanie łatwiej, może pod własnym ciężarem lepiej się to wszystko układa (wełnę mam grubą i ciężką).
    Wszystkiego najlepszego dla Wszystkich Dziewiarek!

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam wszystkie dziergające Panie.
    Dorotko - napisz proszę z jakiej konkretnie nitki jest zrobiona ta spódniczka - bo mi się okrutnie podoba :)
    Zdrówka zdrówka zdrówka
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
  9. Kończę sukienkę, ale taka spódnica za mną zaczęła chodzić... tym bardziej, że nie powinno być w niej żadnych problemów technicznych! Bo, przyznaję, że w sukience po połączeniu rękawów z częścią główną (wszystko robione na okrągło) pojawiła się trudność - przekładanie drutów na zbyt ciasnych zakrętach... No ale już dekolt, trudności pokonane! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale fantastyczny kurs! Na pewno skorzystam :):):) Czegoś takiego szukałam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dziekuje za ten przepis. Spodniczke 'inspirowana' nim wlasnie koncze, a jest to moja pierwsza wieksza praca na drutach. Caly blog jest bardzo ciekawy i z pewnoscia bede tu wracac!

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba odświeżam bardzo stary post :) blog pierwsza klasa, świetne pomysły, piękne rzeczy. Bardzo zainspirował mnie do własnych prób z robieniem na drutach. Stąd pytanie - czy mogłabym prosić o pomoc w oszacowaniu ilości potrzebnej włóczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spódnica robiona na drutach 7mm, 100 oczek w obwodzie i 100 rzędów to ok . 400- 500m nitki, pozdrawiam

      Usuń
    2. dziękuję bardzo za odpowiedź! :)

      Usuń