czwartek, 10 października 2013

Kursik - sweter robiony ściegiem patentowym

 Rękaw swetra ma 30 oczek.  Ściągacz przerabiam, na okrągło, ok. 12  rzędów na  drutach z żyłką 5 mm Potem robię już tradycyjnie  - prawa - lewa strona -  na drutach 7mm -  ściegiem patentowym.  Rękaw to ok. 65 rzędów.  Na filmie widać jak  trzymać i używać 40cm,  krótkie druty- świetne do robienia rękawów.  Przód i tył mają podobnie ok. 65 - 70 rzędów.
Przód, tył i rękawy biorę na jeden drut i przerabiam - tradycyjnie - prawa  -  lewa strona. Razem mam 160 oczek.


W czterech miejscach odejmuję oczka tworząc raglan. Jeden raglan to odjętych 20 oczek.


Cztery raglany to odjętych 80 oczek.  Zostaje 80 oczek. Zmieniam druty na 6 mm i przerabiam ok. 12 rzędów ściągaczem, na okrągło, tworząc dekolt.
Całość zszywam. Sweter w całości do zobaczenia tu.

12 komentarzy:

  1. Oooo! a ja się zastanawiałam jak to jest tak ładnie zgrane, rękawy z przodem i tyłem, teraz na pewno skorzystam z tej metody ( jak się uda oczywiście:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się bardzo proste, sweterek prezentuje się bardzo ładnie. Trzeba będzie skorzystać bo naprawdę jest superowy :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, ze sweterek trzeba zszywac. Scieg patetntowy mozna bardzo latwo wykonac na okraglo, bez potrzeby zszywania bokow, rekawow i dekoltu. nie jest to trudne a opisy i filmiki robiena patentowego sciego na okraglych drutach sa dostepne na sieci. Nie widze sensu, robiena na okraglo sciagaczy rekawow, skoro potem i da robi sie tradycyjnie i trzeba zszywac. Orzod i tyl swetra mozna wpierw wydziergac osobno tych pare cm a potem dalej juz na okraglo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję Ci za ten kurs:) Wróciłam do drutów po wielu latach i jakby uczę się wszystkiego na nowo. Bardzo podobają mi się Twoje prace i cieszę się , że będę mogła zrobić sobie jedną z nich:) Mam zamiar jeszcze zrobić sweter bez szwów , od góry, ale na razie wydaje mi się to zbyt trudne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kursik super!
    Obejrzalam filmik dwa razy i pewnie jeszcze obejrze.
    Wszystko dla mnie jest nowe.
    Nie wiedzialam, ze pierwsze oczko sie przerabia a ostatnie tylko przeklada.
    Wloczka, czysta welna, czekala od sierpnia na natchnienie.az do dzisiaj.
    Ogromne dzieki za filmik i kursik.
    Serdecznie pozdrawiam,
    Hania

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne zdjęcia, bardzo obrazowe :) Dziękuję!
    Nie jestem tylko do końca pewna dwóch rzeczy:
    1. Czy rękawy są w tym swetrze jakoś formowane, czy to zwykłe prostokąty od ściągaczy do momentu włożenia ich na druty z długą żyłką, i dopiero później się formują poprzez raglanową gorę?
    2. Co znaczy "jeden raglan".Czy to jest jedno okrążenie? Zawsze myślałam, ze w jednym okrążeniu gubi się 8 oczek...
    To są pewnie banalne pytania, ale ja jeszcze nigdy nie robiłam raglanu od dołu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Rękaw - od początku do końca to 30 oczek.
      2, Jeden raglan to jeden skos formułujący górę swetra, W jednym rzędzie faktycznie odejmuję 8 oczek po 2 w 1 raglanie co 2 przerobione rzędy, zawsze na prawej stronie swetra,
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Teraz już wszystko jasne :) Dziękuję! Mam nadzieję, że kiedyś starczy mi odwagi, żeby się na taki porwać ;)

      Usuń
  7. Piękny sweterek, też bym taki chciała :) Dlatego też przyłączam się do pytań poprzedniczki: jak zmniejszać ilość oczek na reglan ? Pozdrawiam, Jola

    OdpowiedzUsuń
  8. Super to wygląda i genialnie wytłumaczone! Zbieram się do raglanu od dołu ale chciałabym zrobić rękawy w innym kolorze, nie wie może Pani jak rozwiązać wtedy sprawę włóczki roboczej? Czyżbym musiała oba rękawy oraz przód i tył robić każde innym motkiem? :(

    OdpowiedzUsuń