środa, 19 listopada 2014

Tęczowy Samarkand

zrobiony z 10 kolorów wełny Holst Garn. Robiłam podwójną nitką na drutach 6mm. Miałam po jednym motku każdego z kolorów i dwa szarego z których jest plisa swetra i pasek.
Kardigan  na dole ma 160 oczek, w tym  plisa  po 10 oczek  Jeden kolor to 10 rzędów.
11 motków wełny to 550g. Sweter waży ok. 350g . Z każdego motka zostało mi trochę wełny.  najmniej z kolorów, które są na dole i w środku swetra.  Szary zużyłam prawie cały. Z górnych kolorów została nawet połowa motka.

29 komentarzy:

  1. Zachwycający! Wspaniałe dobranie kolorów.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny sweterek i jaka szlachetna wełenka. Pozdraiwam

    OdpowiedzUsuń
  3. fajowski sewterek i te kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Twoje swetry!!!:) Wiem wiem, że sie powtarzam;) ale cóż zrobić, taka prawda:)))
    Pozdrawiam kolorowo!!:) Kamila

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny sweter. Cudnie miksuje Pani kolory.
    pozdrawiam
    www.wloczkiwarmii.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Dorotko mam pytanie czy na każdy pas , poszła cała włoczka danego koloru? . Włoczka ma 350m . Zachwyciło mnie fenomenalne przechodzenie w kolorów . Pozdrawiam Marzena

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały mix kolorów. Sweter cudowny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny! Po prostu artystka z Pani:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny i na pewno cieplutki.
    Pozdrawiam
    D.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bajeczny sweter. Swietne zdjęcia, bo sweterek pasuje do jesiennego klimatu. A najbardziej podobają mi sie kolory koralowy i rudy, które wyładowały na ramionach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, piękny, małe dzieło, bardzo podobają mi się Pani prace. Pozdrawiam Monika Kołataj

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest cudny! W ogóle jestem od miesięcy zauroczona tym, co Pani wyprawia na drutach i w jaki sposób dobiera kolory :) powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne połączenia kolorów, piękny sweter!

    OdpowiedzUsuń
  14. zainspirowałaś mnie!
    Od tygodni szukam swetra idealnego latam po sieciówkach i...i nic! Dlatego nauczę się robić na drutach i sweter w przyszłym roku będzie zrobiony przeze mnie!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Kardigan jest przepiękny!! Uwielbiam takie kolory!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest piękny, taki jesienny :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. I love:) Rodzinka coraz większa i cudnie udana:)))
    Oli

    OdpowiedzUsuń
  18. Pani Doroto, mam pytanie; W jaki sposób robi Pani plisę w tego typu swetrach, że plisa, mimo iż jest robiona ściegiem francuskim - którego, jak wiadomo przybywa wolniej - nie ściąga przodów swetra. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plisa dobrze się układa bo nie jest dorabiana na końcu tylko robiona od razu z przodami i tyłem na jednym drucie. Muszę zmieniać wełnę- jeżeli plisa ma inny kolor - i mam w robótce 3 różne motki - 1 - pierwsza plisa , 2 przody i tył, 3 - druga plisa . Ścieg francuski i tak się rozciąga, po praniu czasami nawet za bardzo.
      Pozdrawiam

      Usuń
  19. Zainspirowana Pani cudnymi swetrami kończę właśnie takie tęczowe cuda dla córek, jednak mam problem z odwijającą się plisą (robię z bawełny z akrylem jeans yarnart, niestety każda wełna je "gryzie"). Czy pranie/prasowanie będzie wystarczające?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bawełna jest doskonała na takie swetry, pranie a nawet tylko zamoczenie w wodzie powinno wystarczyć, oczywiście dużo zależy od tego jak robiona jest plisa, pozdrawiam

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź. Plisę robiłam razem z całością (nie lubię zszywać, kolor jersejem, a plisa francuzem), tylko że metodą od góry, co nie powinno się różnić końcowym efektem od Pani sposobu. Zatem jeszcze tylko pranie/moczenie i już :D Dziękuję za moc inspiracji, kolorystycznych i fasonowych :)

      Usuń
    3. To prawda nie ma znaczenia czy sweter robiony jest od dołu do góry czy odwrotnie, pozdrawiam

      Usuń