środa, 27 kwietnia 2011

Kursik - ażur na okragłych drutach

Nabrałam 40 oczek na okrągłych drutach nr 7 , włóczka średnio gruba - Oliwia z Interfoxu. To próbka, ale mógłby tak wyglądać szeroki rękaw. Ważne aby liczba oczek była parzysta. Klikamy na zdjęcia i powiększamy je.
1 rząd - prawe oczka, 2 rząd - lewe oczka, tak przerabiam jeszcze 2 razy. Oczywiście to dół np. rękawa i ta część może być takiej długości - jak Wam się podoba.
To ważne miejsce przejścia jednego rzędu w drugi. Zaznaczmy je sobie.
Przerabiamy jeszcze 2 rzędy na prawo.
Tu widać już pierwszy rząd ażuru - 1 oczko dodane - narzucamy na drut włóczkę i 2 oczka przerobione razem.
Ważne aby oczka przerabiane razem były odpowiednio ułożone - te z + są ok.
Tu widać 1 rząd ażuru. 1. - to pierwsze dodane oczko. Zaczynamy w miejscu przejścia jednego rzędu w drugi.
Rząd ażuru kończymy  2 oczkami przerobionymi razem - które nie zmieściły się na zdjęciu.
Przerabiamy 3 rzędy - same prawe oczka.
Kolejny rząd ażuru zaczynamy w tym miejscu dodając 1 oczko i przerabiając 2 oczka razem tak samo jak poprzednio.
Tu widać dokładnie to miejsce - zaczynamy od  1 oczka dodanego i 2 oczek przerobionych razem.
To koniec rzędu z ażurem i 2 oczka przerobione razem.
Po przerobionych 3 rzędach na prawo - kolejny rząd ażuru.
Tu zaznaczyłam linię, która jest dla mnie wyznacznikiem dobrze zrobionego wzoru. Wzór, jak widać,  ma lekkie przesunięcie, ale mi to nie przeszkadza. Ciekawe, czy kursik Wam się przyda ?

2 komentarze:

  1. Witaj,pięknie dziękuję za kursik-jest bardzo "czytelny" i wszystko wydaje się hm...bardzo proste:-) Wkrótce spróbuję moją wiedzę "przerzucic" na druty :-))) i wtedy się okaże,czy rzeczywiście jest tak "prosto",jak mi się wydaje :-) Serdecznie Cię pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję,Maja
    PS-rozumiem,że inne wzory ażurowe robi się podobnie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Zasada robienia na okrągło jest taka sama - wszystko dzieje się na prawej stronie robótki, nie jestem specjalistką od ażurów - wiem, że to kombinacja oczek dodanych i odjętych, ja lubię te najprostsze, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń