wtorek, 13 maja 2014

Mix

dobrej jakości wełnianych włóczek i druty 9mm potrzebne były do zrobienia tego swetra. Zużyłam tu między innymi 3 motki, które zostały po zrobieniu tych dwóch swetrów i resztki z tego moherowego. Dodatkowo miałam 3 niecałe motki grubej  wełny merino w odcieniach zieleni,  2 motki wełny w ciemniejszych zieleniach i 1 w różowo zielonych barwach oraz 2 motki kremowej wełny.  Przerabiałam potrójną nitką.  Sweter rozpięty -  asymetrycznie się układa. Zapięty leży idealnie. Bardzo mi się podoba.  
W swetrach tego rodzaju pierwsze robię rękawy. Wiem wtedy, mniej więcej, jakie jest zużycie wełny. Potem robię od dołu, razem przód z tyłem. Łączę z rękawami i tworzę raglanowa górę.  Lewy przód w tym modelu swetra dorabiany jest na samym końcu.  
Do kompletu dekagolf,  który można zrobić tak.

16 komentarzy:

  1. Świetny pomysł z asymetrycznym zapięciem na suwak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sweter jest zjawiskowy przez swa malarska "dziadoskosc". Pani jest znakomita kolorystka
    i ma Pani kapitalnego fotografa (Zdjecia sa bo musza byc.Wojtus.).
    Serdecznosci moc !!!
    Hania

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, podglądam Pani bloga od pewnego czasu i cieszę oko. Swetry są super, z artystycznym zacięciem, z cudnie wymieszaną kolorystyką. Podziwiam za ich luz, brak usztywniającej super dokładności. Sama zabrałam się za dzierganie, ale daleko mi do takich efektów.Jednak na pewno będę szukać w tym miejscu inspiracji.
    Spytam jeszcze z innej bajki, czy ma Pani wypróbowaną maszynkę do odświeżania swetrów???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki "dziadowski" i nieudolny efekt osiagnie kazdy poczatkujacy lub uczacy sie na drutach. Wystarczy niechlujnie, nierowno i byle jakj dziergac. I jaka praca - taki efekt. Bedzie dziadowski i okropny sweter. Wstyd w takim sie pokazac brrrrrr.......

      Usuń
    2. Ze swetrami Doroty jest jak z obrazami wielkich malarzy. Nie są od linijki:) Ale chętnie zobaczyłabym, jak wygląda "porządnie wydziergany" sweter w wykonaniu tego Anonima:)

      Usuń
    3. Sharotka - pewnie strasznie nudno.
      Poza tym to ciekawe. Jak ktoś krytykuje, to anonim. A podpisać się nie łaska?
      Ja też od jakiegoś czasu śledzę ten blog i szukam tutaj inspiracji. Stąd nauczyłam się robić na okrągło, a niedawno skończyłam właśnie pierwszą swetroneskę. Wyszła czadowo. Dzięki więc Doroto, za inspiracje. Ponieważ jednak nie zawsze taki luźny styl mi pasuje (wykonywana praca oblige), muszę czasami "grzeczniej", co nie zmienia faktu, że podglądam różne rozwiązania. Wielkie dzięki.

      Usuń
    4. A ja mysle, ze glowna zaleta swetrow pani Doroty jest wlasnie ta latwizna i prostota. Te swetry nie oniesmielaja a wrecz przeciwnie zachecaja do robienia na drutach. Sa latwe w konstukcji i szybko sie je robi. To, ze nawet poczatkujacy moze je zrobic, to tez dobrze - o to chyba wlasnie pani Dorocie chodzi. Pani Doroto, dziekuje, ze sie dzieli pani swoim doswiadczeniem.

      Usuń
    5. To swetry doroty i już.
      Odświeżam je używając najprostszych golarek do swetrów, o praniu już pisałam.
      Trzeba kliknąć etykietę - o praniu,
      pozdrawiam

      Usuń
  4. Bardzo piękna praca, genialne połączenie nitek i to asymetryczne zapięcie. To już artyzm a nie rzemiosło.

    OdpowiedzUsuń
  5. podziwiam za całokształt i przede wszystkim za umiejętność wyobrażenia sobie ze z tej mieszanki kolorów i wełen może wyjść coś fajnego i niepowtarzalnego

    OdpowiedzUsuń
  6. Anna z Łodzi13 maja 2014 22:31

    Dorotko mnie się niesamowicie podoba. Niesamowite zestawienie kolorów, fantastyczny pomysł, artystyczna robota.

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialne dzieło! to jedyne słowa, które przychodzą mi do głowy po obejrzeniu zdjęć. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękujemy z koleżanką za kursik reglanu.Wpisałyśmy swój komentarz pod "zielonym dekagolfie",zamiast
    tutaj,bo śledziłyśmy jak robi się reglan i tam się wypowiedziałyśmy.Pani Dorotko,niech Pani nie bierze do serca tych wypocin powyższego anonima.Chociaż my też anonimowo,ale nie prowadzimy bloga i dlatego jesteśmy jako "anonim" ale mamy inicjały M i A.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się ta Twoja asymetria :) Sweter jest super!
    Ostatnio i ja poeksperymentowałam z nierównościami, ale w moim przypadku zakończyło się to nie najlepiej... :) Mam jednak nadzieję, że jak jeszcze trochę popodglądam"Swetry Doroty", to następnym razem mi wyjdzie :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo mi się podoba kolorystyka i połączenie formy i faktury :)
    nigdy bym nie pomyślała, żeby połączyć takie włóczki i że wyjdzie taki świetny efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten mix jest genialny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pozdrawiam,
    Beata

    OdpowiedzUsuń