czwartek, 26 kwietnia 2018

Kursik - energetyczny sweter część I

 Potrzebujemy:
15 motków Nepal Drops
druty na żyłce 7mm , długości 40cm, o takich drutach pisałam już tu, do robienia na rękawów,
druty na żyłce 7mm, długości 80cm,
druty na żyłce 7mm, długości 120 cm
Zaczynamy od 150 oczek przerabianych na drutach 7mm, robimy 8 rzędów - ścieg francuski - same prawe oczka na prawej i na lewej stronie.
Dalej przerabiamy na prawej stronie prawe oczka, na lewej lewe oczka.
Zostawiam na bokach plisę - oczko brzegowe + 6 oczek ściegiem  francuskim.
Tak robimy 100 rzędów nie liczę 8 rzędów dołu robionego ściegiem francuskim.
Tę część swetra robimy na drutach z żyłką długości 80cm.
Na zdjęciach widać jak przerabiam już na drutach z żyłką 120cm.
Tym razem nie będę tłumaczyć jak robi się kieszeń, ale dodaję kilka zdjęć, można robić ten sweter bez kieszeni i w jednym kolorze.
W miejscu gdzie znajdują się kwiaty szafirka odejmuję po 5 oczek równomiernie co 4 przerabiane rzędy. Przody swetra mają po 45 oczek, tył miał 60 oczek ale po odjęciu 2 x 5 oczek mam o 10 oczek mniej więc tył ma 50 oczek.
Rękawy mają na początku, na dole 24 oczka. Po zrobieniu ściegu francuskiego dodaję w kolejnym rzędzie równomiernie jedno oczko co 4 przerobione oczka i mam 30 oczek. Rękawy mają 75 rzędów nie licząc rzędów ściegu francuskiego. Dodaję w 5 miejscach dwa oczka,razem 10 oczek,  u góry rękaw ma zatem 40 oczek.
Łączymy całość z rękawami.
Kwiatki szafirki pokazują kierunek - przerabiamy:  przód, rękaw, tył, rękaw i przód. Mamy całość na drutach z dłuższą, 120cm żyłką .
Na drucie mamy 220 oczek. Pierwsze dwa rzędy robimy bez odejmowania oczek.
Dziurkami przy rękawach zajmujemy się na końcu.
Jak odejmować oczka przy raglanach zobaczycie  tu na filmiku.

Na zdjęciu poniżej jestem w połowie robienia kaptura. Mam 66 oczek. Przy raglanach zgubiłam zatem 154 oczka. Przy rękawach 2 razy 32 oczka, z tyłu 2 razy 20 oczek, przy przodach 2 razy 25 oczek, razem 154.
Na zdjęciu poniżej widać oczka odejmowane na przodzie swetra i na rękawie.
Na przodzie odejmujemy 25 razy co 2 przerobione rzędy.
Odejmujemy na prawej stronie, na lewej przerabiamy bez odejmowania.
Przy rękawach odejmujemy 10 razy co 4 przerobione rzędy i 6 razy co 2 przerobione rzędy.
Na zdjęciu poniżej widać oczka odejmowane z tyłu swetra i na rękawie.
Z tyłu  odejmujemy 9 razy co 2 przerobione rzędy, 5 razy co 4 przerobione rzędy i 6 razy co 2 przerobione rzędy. Przy rękawie tak samo jak już opisałam.
 Mam 66 oczek kaptura.
 Kaptur przerabiam 50  rzędów, w ostatnim przerobieniu z dwóch oczek robię jedno oczko na odcinku 24 środkowych oczek. Widać to na zdjęciu poniżej.  Dzięki temu kaptur nie ma sterczącego czubka. Oczka zamykam szydełkiem.
Druga część kursiku do zobaczenia tu.

5 komentarzy:

  1. Dziękuję za kursik.Z tą kieszonką sprytnie to wyszło,połączenie kaptura z tułowiem też "się przyda".
    Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za ten tutorial. Jakiś czas temu wzięłam się za ten sweter, zaczęłam od 156 oczek, ale przed dodaniem rękawów nie odejmowałam oczek, odejmowałam dopiero przy raglanie i wyszedł wielki worek. Mój rozmiar to M i wyszła tragedia, leży w kącie i czeka. Cieszę się, że nie muszę wszystkiego pruć. Jestem pod wrażeniem Pani profesjonalizmu i bezinteresowności. Serdecznie Pozdrawiam - Dorota

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za kurs. To miłe, że dzieli się Pani swoją wiedzą i pomysłami za darmo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielkie dzięki za opis i filmik. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki za kursik mam plan zrobić taki sweter jeszcze raz dzięki

    OdpowiedzUsuń