niedziela, 29 sierpnia 2010

Kursik - robimy na okrągło

Rękaw - 40 o. krótkie druty z żyłką nr 8, robimy na okrągło ok. 70 rzędów, nie licząc ściągacza - 8 rzędów. Zawsze robię od dołu do góry. 
Góra rękawa -  na wysokości pachy- zrywamy nitkę, zostawiamy  ok. 70 cm włóczki , potrzebna bedzie na zszycie dziurek, które zostają po połączeniu przodu i tyłu z rękawami.Przód i tył - robione na okragło tu 130 o. Na przód wypada 70 o. na tył - 60 o. Rzędów zrobiłam ok. 70. Druty nr 8.
Przód z tyłem robię na drutach z fioletową żyłką. Na zdjęciu nr 4 widać jak zaczynam już przerabiać przód z tyłem razem z rękawem ( rękaw - żyłka złota ). Oczywiście robię tą samą nitką, którą robiłam przód z tyłem. Na 5 zdjęciu zobaczycie rękaw już na jednym drucie wraz z przodem i tyłem. Teraz wystarczy po przerobieniu 70 o. tworzących przód swetra wrobić, dokładnie tak samo drugi rękaw. Sweterek wyszedł bosko. 

13 komentarzy:

  1. Jesteś cudowna. I tak wszystko robię na drutach z żyłką. A tu bez szycia. Dziękuję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę spróbowac z dołu do góry, bo na razie jeśli robię na okrągło to głównie z góry na dół.

    OdpowiedzUsuń
  3. W przyrodzie rośnie też z dołu do góry :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię tą metodą już drugi sweter i mam ten sam problem. Przy dołączaniu rękawów między oczko przodu i tyłu nitka poprzeczna z poprzednich rzędów mocno się naciąga, a w efekcie robi się dziura pod pachą. Przeciągam trochę szydełkiem, ale nie zawsze da się do końca tę dziurę załatać. Czy masz jakieś dobre rady, jak sobie ten etap ułatwić? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Doroto, Już od jakiegoś czasu podziwiam Twoje robótki. Pozazdrościłam i po 20 latach postanowiłam wrócić do dziergania. Tym razem sweter na okrągło, na drutach nr 10. Tylko skąd wziąć krótkie dziesiątki na rękaw??? Przeczesałam pasmanterie, te w realu i te w sieci i nic! Co z tym fantem można zrobić?
    pozdrawiam, Anna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Bardzo lubię dziergać choć jestem dopiero na etapie szalików i czapek, do sweterków mi jeszcze daleko, nie bardzo wiem jak zacząć się uczyć je robić. Co do rękawa robionego na okrągło jest myślę sposób na drutach z długą żyłką, nazywa się magic loop. Podaję link na stronkę droops-a z materiałami wideo http://www.garnstudio.com/lang/en /video.php?id=120&sort=2&thumbnails=on można zobaczyć jak to się robi

      Usuń
    2. Sorki coś nie wyszło z tym linkiem. Może teraz, trzeba poszukać filmik "magic loop" http://www.garnstudio.com/lang/en/video.php?sort=2&thumbnails=on&undercategoryid=4&page=3

      Usuń
    3. Hej! Tak sobie czytam Wasze komentarze i weszłam na tą stronkę z filmikami, bardzo fajna, widać czarno na białym jak się co robi a jak już coś znam to mogę się upewnić, że dobrze to robię... super, dzięki! Pozdrawiam Asia!

      Usuń
    4. Witam ja kupiłam komplet drutów z żyłka 40cm one są od numeru 3 do 10 można znaleźć na ebay i Amazonie sprawdzi pani jeszcze na aliexpres

      Usuń
  6. Sprawdź sklepy, które polecam, ja też nie mam 10, ale mam 9 i robię na nich, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki! Znalazłam tylko skarpeciane, trudno! :-) Życzę przy okazji gładkich i połyskliwych Świąt.
    Anna

    OdpowiedzUsuń
  8. Tylko jak kaptur na drutach - zrobilam sukienke z twojego przepisu - piekna - ale teeraz chce kaptur z dekolu - kursik moze?

    OdpowiedzUsuń